Szkolenie ISO/IEC 20000-1

ISO/IEC 20000-1 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DLA USŁUG IT

 Profil uczestnika:

  • Osoby zaczynające swoją przygodę z ISO 20000-1
  • Osoby, które szukają potwierdzenia uprawnień Pełnomocnika i Audytora SZJ
  • Osoby pragnące pogłębić swoją wiedzę w zakresie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z ISO 20000-1
  • Pełnomocnicy ds. Jakości szukający dodatkowych rozwiązań związanych doskonaleniem jakości w swojej firmie
  • Audytorzy Systemu Zarządzania Jakością chcący szczegółowo poznać sposoby przeprowadzania audytów wraz z technikami audytowania w zakresie ISO 19011 oraz ISO 20000-1

Czas szkolenia:

2 dni

Opis szkolenia:

Wykłady i konwersatorium przeplatane praktycznymi ćwiczeniami związanymi ściśle z dziedziną branży uczestników.

Harmonogram szkolenia

Dzień 1:

  • Wprowadzenie do tematyki zarządzania usługami
  • Najlepsze praktyki oraz normy zarządzania usługami
  • ISO/IEC 20000:2011 Technika informatyczna zarządzania usługami – założenia i struktura normy
  • Wymagania dotyczące systemu zarządzania
  • Planowanie i wdrożenie Systemu Zarządzania Usługami
  • Zasady dokumentowania Systemu Zarządzania Usługami
  • Polityka Systemu Zarządzania Usługami
  • Przygotowanie projektu budowy Systemu Zarządzania Usługami
  • Planowanie i wdrożenie nowych lub zmienionych usług
  • Modelowanie i opis procesów Systemu Zarządzania Usługami
  • Proces dostarczania usług: zarządzanie poziomem usług, sporządzanie raportu usług, zarządzanie ciągłością i dostępnością usług, planowanie budżetu i rozliczanie usług IT, zarządzanie potencjałem wykonawczym, zarządzanie bezpieczeństwem informacji
  • Procesy związków: zarządzanie związkami biznesowymi, zarządzanie poddostawcami
  • Procesy rozwiązań: zarządzanie incydentami, zarządzanie problemami
  • Procesy kontrolne: zarządzanie konfiguracją, zarządzanie zmianami
  • Proces wydawania: proces zarządzania wydawaniem
  • Certyfikacja Systemu Zarządzania Usługami – wymagania procesu certyfikacji
  • Zasady wdrażania zaprojektowanych rozwiązań Systemu i budowa świadomości usługowej w organizacji
Dzień 2:

  • Najważniejsze definicje dotyczące audytu, niezgodności, działań poaudytowych
  • Cykl PDCA w zastosowaniu do planowania audytów
  • Przebieg audytu
  • Zawiadomienie o audycie: kto sporządza, do czego służy i kogo dotyczy
  • Przebieg spotkania otwierającego
  • Audytowanie – Jak prawidłowo sprawdzić spełnienie wymagań normy ISO 20000-1?
  • Sporządzamy raport z audytu oraz karty niezgodności
  • Działania poaudytowe – planowanie, realizacja, sprawdzenie skuteczności
  • Egzamin

Koszt i terminy

Aktualne ceny i terminy znajdują się w KALENDARZU SZKOLEŃ

Nie pasują Ci zaproponowane w naszym kalendarzu terminy szkoleń?
Zaproponuj nam termin a my dostosujemy ofertę.

 

Trenerzy:

Nasi trenerzy posiadają wieloletnie doświadczenie praktyczne we wdrażaniu, audytowaniu i doskonaleniu systemów zarządzania bezpieczeństwem i jakością w wielu branżach.
Większość naszych trenerów posiada uprawnienia Audytora Wiodącego Systemów Zarządzania pozwalające przeprowadzać audyty certyfikujące ze strony jednostki certyfikującej.

Korzyści:

  • udział w szkoleniu w kameralnej grupie
  • uprawnienia do pełnienia funkcji: Koordynatora ds. SZJ (Pełnomocnika ISO 20000-1, Pełnomocnika Jakości) i Audytora Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością Usług IT zgodnego z ISO 20000-1
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu
  • po pozytywnym  zdaniu egzaminu certyfikat Koordynatora SZJ i Audytora Wewnętrznego ISO 20000-1
  • praktyczną wiedzę popartą licznymi ćwiczeniami przeprowadzanymi w trakcie szkolenia
  • odpowiedzi na pytania dotyczące ISO nurtujące uczestników zarówno w trakcie szkolenia jak i po szkoleniu, gdyż nasi Trenerzy pozostają do Twojej dyspozycji służąc pomocą i radą (dodatkowa usługa – SUPPORT).

Dodatkowo istnieje możliwość rezerwacji noclegu. Noclegi dla uczestników szkolenia rezerwowane są w przytulnych hotelach nieopodal miejsca szkolenia.