ISO/IEC 20000-1 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DLA USŁUG IT
Profil uczestnika:
- Osoby zaczynające swoją przygodę z ISO 20000-1
- Osoby, które szukają potwierdzenia uprawnień Pełnomocnika i Audytora SZJ
- Osoby pragnące pogłębić swoją wiedzę w zakresie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z ISO 20000-1
- Pełnomocnicy ds. Jakości szukający dodatkowych rozwiązań związanych doskonaleniem jakości w swojej firmie
- Audytorzy Systemu Zarządzania Jakością chcący szczegółowo poznać sposoby przeprowadzania audytów wraz z technikami audytowania w zakresie ISO 19011 oraz ISO 20000-1
Czas szkolenia:
2 dni
Opis szkolenia:
Wykłady i konwersatorium przeplatane praktycznymi ćwiczeniami związanymi ściśle z dziedziną branży uczestników.
Harmonogram szkolenia
Dzień 1:
- Wprowadzenie do tematyki zarządzania usługami
- Najlepsze praktyki oraz normy zarządzania usługami
- ISO/IEC 20000:2011 Technika informatyczna zarządzania usługami – założenia i struktura normy
- Wymagania dotyczące systemu zarządzania
- Planowanie i wdrożenie Systemu Zarządzania Usługami
- Zasady dokumentowania Systemu Zarządzania Usługami
- Polityka Systemu Zarządzania Usługami
- Przygotowanie projektu budowy Systemu Zarządzania Usługami
- Planowanie i wdrożenie nowych lub zmienionych usług
- Modelowanie i opis procesów Systemu Zarządzania Usługami
- Proces dostarczania usług: zarządzanie poziomem usług, sporządzanie raportu usług, zarządzanie ciągłością i dostępnością usług, planowanie budżetu i rozliczanie usług IT, zarządzanie potencjałem wykonawczym, zarządzanie bezpieczeństwem informacji
- Procesy związków: zarządzanie związkami biznesowymi, zarządzanie poddostawcami
- Procesy rozwiązań: zarządzanie incydentami, zarządzanie problemami
- Procesy kontrolne: zarządzanie konfiguracją, zarządzanie zmianami
- Proces wydawania: proces zarządzania wydawaniem
- Certyfikacja Systemu Zarządzania Usługami – wymagania procesu certyfikacji
- Zasady wdrażania zaprojektowanych rozwiązań Systemu i budowa świadomości usługowej w organizacji
Dzień 2:
- Najważniejsze definicje dotyczące audytu, niezgodności, działań poaudytowych
- Cykl PDCA w zastosowaniu do planowania audytów
- Przebieg audytu
- Zawiadomienie o audycie: kto sporządza, do czego służy i kogo dotyczy
- Przebieg spotkania otwierającego
- Audytowanie – Jak prawidłowo sprawdzić spełnienie wymagań normy ISO 20000-1?
- Sporządzamy raport z audytu oraz karty niezgodności
- Działania poaudytowe – planowanie, realizacja, sprawdzenie skuteczności
- Egzamin
Koszt i terminy
Aktualne ceny i terminy znajdują się w KALENDARZU SZKOLEŃ
Nie pasują Ci zaproponowane w naszym kalendarzu terminy szkoleń?
Zaproponuj nam termin a my dostosujemy ofertę.
Zaproponuj nam termin a my dostosujemy ofertę.
Trenerzy:
Nasi trenerzy posiadają wieloletnie doświadczenie praktyczne we wdrażaniu, audytowaniu i doskonaleniu systemów zarządzania bezpieczeństwem i jakością w wielu branżach.
Większość naszych trenerów posiada uprawnienia Audytora Wiodącego Systemów Zarządzania pozwalające przeprowadzać audyty certyfikujące ze strony jednostki certyfikującej.
Korzyści:
- udział w szkoleniu w kameralnej grupie
- uprawnienia do pełnienia funkcji: Koordynatora ds. SZJ (Pełnomocnika ISO 20000-1, Pełnomocnika Jakości) i Audytora Wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością Usług IT zgodnego z ISO 20000-1
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu
- po pozytywnym zdaniu egzaminu certyfikat Koordynatora SZJ i Audytora Wewnętrznego ISO 20000-1
- praktyczną wiedzę popartą licznymi ćwiczeniami przeprowadzanymi w trakcie szkolenia
- odpowiedzi na pytania dotyczące ISO nurtujące uczestników zarówno w trakcie szkolenia jak i po szkoleniu, gdyż nasi Trenerzy pozostają do Twojej dyspozycji służąc pomocą i radą (dodatkowa usługa – SUPPORT).
Dodatkowo istnieje możliwość rezerwacji noclegu. Noclegi dla uczestników szkolenia rezerwowane są w przytulnych hotelach nieopodal miejsca szkolenia.